Програма розвитку малюків від 3річного віку до 6-ти річного є додатковою інтелектуально-розвиваючою освітньою програмою, яка створена на основі програми МОНУ “Я у Світі“ для дітей від 1 до 7 років. 

Мета програми: забезпечення цілісного розвитку особистості дитини, її інтелектуального, емоціонально-вольового, соціально-осбистісного «Я». Вона орієнтована на: 

- соціально-особистісний розвиток дитини;

- виховання позитивного відношення до оточуючого світу;

- укріплення фізичного та психічного здоров’я дітей;

- емоційне благополуччя кожної дитини;

- інтелектуальний розвиток дитини;

- створення умов для розвитку творчих здібностей малюка;

- залучення дітей до загальнолюдських цінностей.

Програма побудована у відповідності з дидактичними принципами виховання, навчання та розвитку дітей дошкільного віку. Для кожної вікової групи в ній виділені такі ведучі лінії розвитку: соціальна, пізнавальна, естетична і фізична.

  Основними видами діяльності є спілкування, предметна діяльність і гра. Ігрова діяльність є провідною, що відповідає основам розвитку особистості дитини дошкільного віку.

  Програма спрямована на розвиток у дітей:

 

 

  • творчих здібностей та творчої уяви;

  • комунікабельності;

  • мислення, мовлення, пам’яті, уваги;

  • навички письма, читання, звукового аналізу;

  • дрібної моторики руки;

  • розширення кругозору дитини;

  • ознайомлення з енциклопедичними знаннями;

Програма передбачає реалізацію індивідуального та диференційованого підходу в роботі з дітьми. 

Програма складається з таких розділів:

  1. Мова і мовленнєвий розвиток

  2. Писемність та читання

  3. Математика

  4. Навколишній світ

  5. Дрібна моторика

  6. Ейдетика (увага, пам’ять, логіка)

  7. Творчість і фантазія (ліплення, малювання, аплікація)

  8. Психологія

У даному документі виділені такі вікові категорії:

  •  «Маленькі Пізнайки» (від 3 до 4 років)

  •  «Пізнайки» (від 4 до 5 років)

  •  «Всезнайки» (від 5 до 6 років)

             Кількість дітей у повній віковій групі - від 5 до 10 чоловік.  В групі працюють 2 викладачі.
Тривалість одного
комплексного заняття - 1година (60хвилин) - для молодшої і середньої груп; 1,5 години (90 хвилин) – для старшої групи. Перерва між частинами заняття - 5-10 хв. Тривалість занять - з 1 вересня до 30 червня. 

Дана програма пропонує розвиток здібностей та самовираження через кольорові лінії, форми та композиції. Методика є розвиваючою та розвиває наступні індивідуальні особливості дитини: уяву, спостережливість, чуття кольору, смаку, естетичний розвиток, бачення навколишнього світу. Велика увага приділяється арт-терапії, збільшенню самооцінки, впевненості в собі, що дає можливість почувати себе впевнено внутрішньо та сприяє кращому розвитку дитини.

             На заняттях фантазії та творчості малюки знайомляться з навколишнім світом фарб. Малюють пензликами, пальчиками, паличками, паралоном. 

Використовуються традиційні та сучасні, класичні та авангардні види творчості:

  •  малюнок – це живопис та портрет, а також: авангардний малюнок, мильними бульбашками, нитками тощо;

  •  ази гончарної творчості ;

  •  малюнок на склі (техніка розпису скляного посуду, картини на склі, вітражі );

  •  ліпка (робота з пластиліном, близьким до глини матеріалом, солоним тістом та з іншим сучасним матеріалом);

  •  бісероплетіння; 

  •  оригамі (виготовлення з паперу фігурок, тварин тощо);

  •  комікси та мультфільми (малюнком, з пластиліну тощо);

  •  вишивки-аплікації;

  •  малюнок на піску.

На заняттях малюки вчаться:

  •  техніки акварельного та гуашевого живопису.

  •  техніки оригамі;

  •  правильно користуватися олівцями та фломастерами;

  •  навикам аплікації, ліпці із пластиліну та комбінованого з іншими різнофактурними матеріалами; знайомляться з колажем;

  • використовувати колір для передачі настрою; отримують початкове уявлення про скульптурне та архітектурне мистецтво; передавати в малюнку рухи, пластику предметів, узагальнювати форму.

Підготовка до школи